söndag 14 november 2010

Farsdag 14/11

Idag var dt ju farsdag! Och Leya hann lyckligtvis vakna innan hennes pappa tog klubborna & drog till golfbanan. Hon letade fram sin teckning hon hade gjort- som vi hade "gömt", & så fick han ett litet paket oxå! Lite senare på dan gick/cyklade vi bort till min pappa. Mina båda brorsor var där oxå- m hela familjerna + mormor! Så vi var "hela gänget" så att säga, & dt var länge sen... (nja- min gubbe var ju visserligen inte där, han körde ju golfen & så ut till sin pappa efter). Relativt lugnt faktiskt med 2 st. 5-6-åringar, 2 st. snart 4-åringar & 2 st. 9-10-månaders! Men dt blir väl värre när killarna börjar busa & springa omkring ;-) Pappa ville ju inte ha nån present, men alla kom m nåt :-S Jag gav honom vitt vin (som han ej dricker, gillar mest bara rött), men tänkte att dom kunde bjuda mej på dt när jag var där nån gång! Dom har nämligen aldrig vitt hemma, o jag dricker ju numera aldrig rött pga migränen. Så dt blev ju en present till mej kan man ju säga, bra tänkt!

Måste nu snart börja m julklapparna, har blivit så duktig på dt dom sista åren:-) Älskar att ha allt klart, så slipper man "måste-stressa" i sista stund sen- som många gör. Är alltid så mycket annat då & mycket jobb oxå, både innan & efter, så dt d skönt att ha dt gjort. I år blir dt ju dock lite lugnare då man e lite FL! Men gillar ej julen nåt vidare, för den anledningen (förr fick jag alltid migrän på julafton & låg hela helgen- pga Stress) Julen för mej e tyvärr mest jobb, stress & över på 2 dar. Dt e ju då man ska umgås m familjen & så, men dt blir ju så intensivt m bara 2 dgr o ena dan m min familj o andra m sambons familj- sen e dt jobb igen lixom.. Man får ingen lugn o ro, skulle såå väl kunna tänka mej & bara sticka utomlands där! När man var barn, då var dt mycke mysigare m jul! Men ska njuta för fullt i år iaf :-)
Inte så mycke mer vettigt att förtälja nu i denna stund- måste verkligen sova nu, imorgon ringer ju klockan igen- efter denna långhelg! Ny Vecka!
Men först lite bok! Natti...!!!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar