måndag 22 november 2010

22 november....

Lämnat Leya på dagis, fin i klänning & halsband....-fotografering står på schemat =)  Jag sa till henne att hon skulle skratta på kortet oxå, får vi se om hon lyssnar på sin mamma ;)

Sen direkt till BVC, sen som vanligt (men inte för sen, utan precis i rätt tid- dock med lite stress i bagaget...)
Det var såå roligt på bvc tyckte Milo =) Hoppas han tycker det på 1-års kontrollen oxå- då väntas ju läkarbesök & vaccination igen...
Bvc-sköterskan brukar ju fråga om man har några frågor eller så.., känner mej lite dum- men har inte haft en enda fråga i Milos 10-månaders lilla liv :o Och det är väl visserligen bra, för då har väl allt antagligen lunkat på bra, utan några problem :) Sen är dt ju barn nr 2, man är ju lite mer erfaren oxå...
Precis som syster sin så växer han på bra, & följer sin egna kurva fint!
Milo 10 månader: 9170g 71 cm 

Igår var jag inte utanför dörren en endaste gång...
Det var full gång direkt på morgonkvisten... Tvätt & städ lite, & så gjorde Leya & jag Lussebullar som ni sett härnedan... Dom blev goda! Tyckte om Leyas bullar, hon ville minsann inte göra några katter, nä- fotbollar fick det bli där, & ett par "glasögon" oxå :D
T åkte till golfbanan, i ur & skur...!! Inget väder som håller honom borta ;)
Och igår var det ytterligare en sådan dag, det regna hela dagen! På e.m åkte dom & hämta ett lass ved.., så nu har vi fyllt på lagret lite...

Fixat iordning en hel del julklappar i helgen oxå... Så härligt! Mest bara till alla barnen kvar nu då!

Vi skickar en tanke till farfar/svärfar idag..,
han ligger nog på operationsbordet nu...;) Höft nummer två som ska opereras. Leya sa det häromdagen, vi har ju pratat om det.. :
"Farfar ska till sjukhuset! Det är roligt på sjukhuset!"
Hihi.., det är ju bra att hon har en sån inställning till sjukhus iaf =)

Jag undrar vad grannen sysslar med egentligen... Han har nån stark lampa som lyser inifrån förrådet/garaget- OCH den lyser dag som natt! I flera dygn nu... Och han har inte kollapsat, för jag har sett honom! ;)

Då var man visst föräldraledig imorr´n me.
Fick ringa & ändra med jobbet, vilket jag inte trodde skulle gå- pga semestrar på jobbet & så ska vår enda extrapersonal redan jobba heeela veckan lång. Men jag hade tur (läs Tubens arbetsgivare), och kunde byta min tisdag mot torsdag istället! Nu får dom allt vara mig evigt tacksamma- då jag ställt upp två ggr, & då på kort tid också!
Och så måste man ju böka & ändra sina dagar med roliga försäkringskassan! Men tur där, har jag inte fyllt i ännu om denna period :)

Har ide`torka på matlagningsfronten :( Det är bra när dt blir nån "day off" lixom, så man kan få ny inspiration.... Vad ska det bli för mat imorgon då.., nåt med kyckling kanske, eller köttfärssås kanske! Om vi nu har det, får väl ta en runda till affären imorgon annars!

Nu lite c-vitamin (vilket inte hjälper mot boven mörkret, men hoppas kan man ju), & så lite kaffe & lussekatts...... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar